Principy poskytování služby
Vycházejí z Etického kodexu pracovníka a pracoviště linky důvěry. Rozhodnutí k využití služby je plně v moci uživatele.
Uživatel služby je rovnocenným partnerem pracovníka a je přijímán a respektován jako individuální a neopakovatelná lidská bytost, s kompetencí vlastní volby postojů a chování i s právem nést důsledky vlastních rozhodnutí.
Po celou dobu kontaktu uživatele s Linkou důvěry Liberec je tento přístup zárukou ochrany jeho lidské důstojnosti.
Služby jsou poskytovány:
- anonymně - to znamená, že nevyžadujeme od volajícího např: jméno, adresu a další osobní údaje - výjimku tvoří přivolání záchranných složek při ohrožení života a zdraví
- bezplatně - volající platí pouze za hovor svému operátorovi dle svého nastaveného tarifu
- pod podmínkou mlčenlivosti ze strany celého týmu Linky důvěry Liberec - mlčenlivost se nevztahuje na sdílení jednotlivých případů v týmu mezi kolegy, s cílem dosáhnout spokojenosti volajícího a naplnění jeho potřeb.