Poslání Linky důvěry Liberec
Posláním Linky důvěry Liberec je poskytovat Telefonickou krizovou pomoc (dle zák. 108/2006 Sb.) na přechodnou dobu osobám, které se nacházejí v situaci ohrožení zdraví či života nebo v jiné obtížné životní situaci, kterou dočasně nemohou řešit vlastními silami.
Cílem služeb Linky důvěry Liberec
- stabilizace stavu uživatele a snížení nebezpečí prohloubení krize, předejití zhoršení
- zeslabení akutní krize, ve které se uživatel nachází – uklidnění uživatele, nabídnutí pomoci
- nalezení podpůrných mechanismů v přirozeném prostředí uživatele
- propracování blízké budoucnosti
- předání informací o navazujících službách
- zplnomocnění uživatele, aby jednal na základě vlastního rozhodnutí
- v případě potřeby dlouhodobá podpora uživatele – provázení při chronických krizích
- podpora za účelem sociálního začlenění nebo prevence sociálního vyloučení
- motivace a aktivizace uživatele
- ochrana života a zdraví.
Telefonický hovor se odvíjí od přání uživatele v souladu s tím, jaké služby Linka důvěry Liberec nabízí.
Další postup je plánován uživatelem na základě jeho objednávky.